هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

في حب وبس

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
المحبوب
عضو حب
عضو حب
المحبوب

في حب وبس Empty
مُساهمةموضوع: في حب وبس   في حب وبس Emptyالجمعة فبراير 16, 2007 11:02 pm

[size=24]مرة اتنين صعايدة راحوا يزورو متحف للفراعنة... فشافوا جثة متحنطة .....فالأول بيقول للتانى شايف يله قالو ايوا شايف...فبصوا قوي كده شافوا يافطة مكتوب عليها 156ق.م...... راح الاول قال للتانى :وده يطلع ايييه؟...قالوه التانى:والله منا عارف تلاقيها نمرة العربية الى داسته!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
شحات بيكلم بنت تخينه قوى ، وبيقول لها
: أرجوكى انا بقالى يومين ماكلتش لقمة عيش واحدة ...ردت البنت:
أنا بحسدك على إرادتك ، مين الدكتور اللى بتعمل عنده الرجيم الهائل ده.
...................................................................................................
صعايدة راحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوق الطرابيزة وقال لهم انا الجوووووون
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
واحد صعيدى راح عمل سشوار عند الحلاق وقال عندي فرح بعد اسبوع وعايز شعري يفضل حلو كده الحلاق قاله بس ابعد عن الميه -- رجع بعد 3 ايام بيقول للحلاق ...... عطشـــاااااااان
.......................................................................
واحد صعيدى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه...... فبص لهم وقال: ياجزم كنتو هتخنقونى ............................
..........................................................
واحد سافر امريكا ...وبعد سنتين اتصل بأبوه وقال له انا اتجوزت وجاني ايدز .......... ابوه إضايق قوى وقال له ... ليه ما سميتوش على اسم ابوك
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك
ياعلي
شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان
غيرت
اسمك
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اربعه بلدياتنا بيلعبو علي الطريق السريع الي العربيه تخبطه مرتين يطلع بره
.................................................. ...........
واحد بلدياتنا بنى جامع لقى الناس بتجيه كتير قـلـبه مـطـعـم
.................................................
تنين بلدياتنا يلعبوا شطرنج فقال الأول: قتلتلك الحصان، فأستأذنه الثاني دقيقة ورجع قالوا:سممتلك البهايم كلها....................................................
واحد صاحب مزرعة فراخ محمل العربية فراخ و سايق وقفته لجنة و
سألوه "محمل إيه؟" قال لهم فراخ، قالوله "بتأكلها إيه؟" قال لهم "بأكلها قمح" قالوله غرامة 100 جنيه "بتأكل الفرخ قمح و البلد مش لاقية تاكل؟؟".

و هو مكمل وقفته لجنة و سألوه "محمل إيه؟" قال لهم فراخ، قالوله "بتأكلها إيه؟" قال لهم "بأكلها زبالة" قالوله غرامة 100 جنيه "بتأكل الفراخ زبالة و تسمم الناس؟".
الراجل مكمل ع الطريق وقفته لجنة، الظابط سأل له "محمل إيه؟" قال له فراخ، قال له "بتأكلها إيه؟" قال له "و الله يا باشا، أنا بادي لكل فرخة مصروف وهي تجيب الأكل اللي عايزاه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
* مرة واحد موظف ماشي الصبح رايح شغلة وهو ماشي شاف جماعة بلدياتنا واقفين فوق كوبري قصر النيل مهيصين و بيسقفو و بيصفروا ويرقصوا ويهللوا وينادوا هاريدي هاريدي وبس تاني يوم شاف الموظف نفس الحكاية، ثالث يوم شاف نفس الحكاية فراح يسأل حد من الجماعة
ونبي يا بلادينا شايفكوا بتسقافوا ومهياصين على الأخر هو في أية؟ قالوا أحسن غطاس عنديكم بيجعد جد اية تحت المية قالوا ثلاث دقائق قالوا هريدي ولد عمي !!!! بجالوا تلات تيام في المية ومطلعش!!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
واحد راكب عربية صغيرة جدا ماشى بيها فى شارع صغير و و احد تانى راكب عربية كبيرة جدا وكل واحد عاوز يعدى من الشارع حدثت خناقة كبيرة ..
.المهم صاحب العربية الصغيرة بكل فخر قال لصاحب العربية الكبيرة:انت عارف العربية دى فيها ايه رد و قالوه لا قلوه العربية دى فيها عفريت قالو ورينى كده دعك العربية طلع منها عفريت كبير وقال:شبيك لبيك تطلب ايه قالو 2شاى و جاب الشاى المهم صاحب العربية الكبيرة أشترى العربية الصغيرة مقابل الكبيرة ودعك العربية بعد ما أشتراها و طلع العفريت قال صاحب العربية انا عاوز دهب وفلوس و عربيات زد العفريت:انا بعمل شاى بس
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
واحد باشا الزمن دار عليه وافتقر حب يشتغل اشتغل بتاع فجل وجرجير
وقف فى السوق وهو لابس الطربوش وبيقول فجل يا حوش جرجير يا كلاب
......................................................
واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت

قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب قال لسه حقوم اردم
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ومرة مدرس بيسأل تلميذ
المدرس: الثعلب يا حبيبى بيبض ولا بيولد
التلميذ: أصل التعلب ده يا استاذ مكار وممكن يعمل أي حاجة
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مره واحد صعيدى قابل واحده اجنبيه
سالها : انتى منين
قالتله: وات؟ what?
قالها: اجدع ناس الوتاوته
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
صعيدى عينوه مدير ملجأ ايتام أول قرار أخذه أجتماع أولياء أمور
........................................
سألوا مصرى : ليش الشعب المصرى يحلف كثير ؟ قال:طب والله العظيم دى اشاعة ! قسما بالله افترى! على الطلاق بالتلاتة كدابين.....!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مرة واحد زملكاوي متعصب خطب واحدة ولما سألها عن عيد ميلادها قالت له : 6 / 1 .... قام فسخ الخطوبة على طول
.................................................
نذل يبكي في جنازة سألوه تعرفه ؟ قال: لا بس سمعت ان البكاء يعذب الميت
مرة ضابط مصري وضابط اسرائيلي دار بينهم هذا الحوارالاسرائيلي: الا قوللي يا انتم بتاكلوا ايه ع الفطار؟؟
المصري: فول بالزيت.
الاسرائيلي: طب بتاكلوا ايه ع الغدا؟؟؟
المصري: فول بالطماطم.
الاسرائيلي: أمال بتاكلوا ايه بقى ع العشا؟؟
المصري: فول بالبيض.
الاسرائيلي (بتريقة): أمال ايه الفرق بينكم وبين والبهايم؟؟
المصري: سيناء
.............................................
طلب مدرس من تلميذغني جدا ان يكتب موضوع تعبير عن عيلة فقيرة فقال التلميذ : كان في عيلة فقيرة الأب فقير و الأم فقيرة و الأولاد فقراء و الشغال فقير و السواق فقير و البستاني فقير كلهم فقراء!!!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
فيه وحدة من السودان اعطوها شوكولاتة تويكس اعدت تعيط الولها ليه بتعيطى قالت اصل افتكرت رجلين المرحوم
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...
شيخ بيخطب فى الجامع و الصعايدة قاعدين بيسمعوا: تخرج من البيت فى الليل وهى بكامل زينتها دون علم أهلها وتمشى ولا تخشى الظلام كل ده ليه .... لماذا يا أخوتى ..؟ لتقابل الحبيب ردوا الصعايدة : عليه الصلاة والسلام............!!!
.............................................................
صعيدي ربح مليون خافوا يبلغوه يموت مصدوم. قال العمده: أنا أقوله. قال يا محمدين لو كسبت مليون حتعمل بيهم إيه؟ قال: أديك نصهم. مات العمدة مصدوم !!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ولد بيسأل أبوه: هي الحمير بتتجوز؟؟ قاله: يا بني مبيتجوزش أصلاً غير الحمير .
واحدة بتقول لجوزها اطرد السواق ده كان حيموتني مرتين في حادثة قال لها: خلينا نديه فرصة ثالثة ...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مسطول صدم شرطي وموته راح متصل بـ122 وقالهم: أحب أبلغكم إنكم بقيتوا 121.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
فيه واحد صعيدي لمّ قرشين وراح مسافر بلاد بره..لما وصل قعد يدور على اوتيل ملقاش فنام جنب حديقة سرقو منه المال وقصو كل شعره..فلما قام ملاقاش الما ل فأعد يعيط فحط ايده على راسه ملأش الشعر فقال: الحمد لله مش انا
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مرة واحدة بيتقول لجوزها قولى حاجة حلوة....قالها بسبوسة
قالتوة لاء ياراجل قولى حاجة كدة تهزنى....قالها مورجيحة
قالتوة يارجل قولى حاجة تحسيسنى انى مراتك....قالها روحى وانتى طالق
سمسمه0000
عضو جديد
عضو جديد
سمسمه0000

في حب وبس Empty
مُساهمةموضوع: رد: في حب وبس   في حب وبس Emptyالأحد مارس 04, 2007 1:59 am

مشكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يا كيمو على النت الطريفه ـــــــــــــــــــــــــور
reta_harrypotter
عضو جديد
عضو جديد
reta_harrypotter

في حب وبس Empty
مُساهمةموضوع: رد: في حب وبس   في حب وبس Emptyالجمعة أغسطس 03, 2007 5:42 pm

مشكــــــــــــــــــــــــــ يا محبوب علي النت الطريفه ــــــــــــــــــــــــــــــــــور

في حب وبس
صفحة 1 من اصل 1